Pupprijzen Algemene Ledenvergadering 2021

In onze laatste nieuwsbrief, met als onderwerp de grote maatschappelijke dynamiek met betrekking tot pupprijzen, heeft het bestuur van de NVSW laten weten nader te berichten over de koers die hier wordt gevolgd.

Het bestuur constateert dat de huidige marktwerking druk zet op de maximale verkoopprijs van de NVSW en dat er meerdere belangen in het spel zijn. Het is ook duidelijk dat de uiteindelijke beslissing over de hoogte van de maximale verkoopprijs ligt bij de Algemene Vergadering NVSW. Het bestuur is tot de conclusie gekomen dat er voldoende redenen zijn om de huidige maximale verkoopprijs ter discussie te stellen en hierover een voorstel in te brengen in de Algemene Vergadering die gepland staat in juni 2021.

Gezien alle belangen wil het bestuur dit zorgvuldig aanpakken. Dat betekent dat we het gesprek over de actuele situatie eerst in de Stabij- en Wetterfac willen voeren. Beide facs nodigen daarom op korte termijn hun fokkers (die uiteraard lid zijn van de NVSW) uit tot een gezamenlijk fokkersberaad. Dit gezamenlijke fokkersberaad wordt vanwege de geldende Corona-maatregelen digitaal (in Zoom) gehouden. De uitkomst van dit beraad wordt door het bestuur, al dan niet voorbereid door een daartoe samengestelde commissie, verwoord in een voorstel aan de Algemene Vergadering. Voor de goede orde: tot dat moment geldt nog de huidige maximale verkoopprijs.

Bestuur NVSW